The beauty of... life?
Konbanwa =)
Oh, great! only 2 days left until school started. And the worst thing is my
SPM trial exam will take over my life for 3 weeks. Yadaaa yoo! I haven't finish my revision yet and according to my senseis, the questions are pretty tough... (cikgu, bagi la soalan bocor). I'm so scared right now in which I can run about 50 km without resting or calling kamen rider and join them fighting the evil using silver blade owns by kamen rider ryuuki (lol). Forget it, this is just my imagination...
Yesterday,
Masjid Putra buat majlis berbuka puase sempena menyambut tahun kemerdekaan yg ke-52 along with solat hajat for exams candidates such as me, my friends and my kohais. I wanna tell you guys this story, time nak pi
Masjid Putra.
Sanada told me yang her mom dengar solat ni sume dekat
Masjid Besi (korang tau kn masjid ni? serious cantik gle!! baru je siap tahun ni and mse
Ramadhan mula, ia dibuka) tp
Hirayume cakap kat dua2 masjid ni mmg ade solat trawih sume cume kat
Masjid Putra ni wat je solat hajat. Insyaallah, I will take a photo of
Masjid Besi and inside2 dye skali. Dalam dye... Subahanallah, cantik!!
So, ok la. Kteorg tggu kat bas stop skola and we've been told bas datang kul 5.30 ptg tp kul 6.30 ptg bru datang! Mmg kteorg tension la sbb pakcik bas tu buat kerek dgn kteorg. Rase nak cepuk je tp sbb kesabaran ni tggi (bajet je), kteorg just soh dye cepat. Bayangknlah, dari 5.30 tggu... dengan lapar and penat, igt nk gi awal so kteorg leh dgr ceramah tp hampeh. Lps tu gerak la g masjid...
SEJUK BTL DLM BAS sbb smlm hujan.
Kteorg sampai sne trus duduk kat meja makan yg d'sediakn. Untk pe lg? berbuka la =) Mmg betul la,
Allah bagi 2 kegembiraan pada hamba-Nya yang puase iaitu;
1) Kegembiraan melihat muka
Allah diakhirat
2) Kegembiraan ketika berbuka
I know, most of you knew about this but still, some of my friends yang know nothing terkial-kial la cari kegembiraan nih. Sedih sedih... (
Nad, I x refer benda ni kat you ye? hehehe). The best thing is, dah la hujan semalam, dalam bas sejuk sampai tau leh rase kaki nih. Masuk je masjid, perghhhh, menggigil. Sebab ade aircond dh... mmg ngam dgn keadaan lah xD
Alhamdulillah, yesterday sume went dengan baik. Mahu kerana diri sendiri and mahu kerana Allah~ amin =)
p/s: tonight, berbuka dengan abg2 and adek2 dekat Alamanda! alhamdulillah <3
Labels: Islam, School
The beauty of... life?
Konbanwa =)
Oh, great! only 2 days left until school started. And the worst thing is my
SPM trial exam will take over my life for 3 weeks. Yadaaa yoo! I haven't finish my revision yet and according to my senseis, the questions are pretty tough... (cikgu, bagi la soalan bocor). I'm so scared right now in which I can run about 50 km without resting or calling kamen rider and join them fighting the evil using silver blade owns by kamen rider ryuuki (lol). Forget it, this is just my imagination...
Yesterday,
Masjid Putra buat majlis berbuka puase sempena menyambut tahun kemerdekaan yg ke-52 along with solat hajat for exams candidates such as me, my friends and my kohais. I wanna tell you guys this story, time nak pi
Masjid Putra.
Sanada told me yang her mom dengar solat ni sume dekat
Masjid Besi (korang tau kn masjid ni? serious cantik gle!! baru je siap tahun ni and mse
Ramadhan mula, ia dibuka) tp
Hirayume cakap kat dua2 masjid ni mmg ade solat trawih sume cume kat
Masjid Putra ni wat je solat hajat. Insyaallah, I will take a photo of
Masjid Besi and inside2 dye skali. Dalam dye... Subahanallah, cantik!!
So, ok la. Kteorg tggu kat bas stop skola and we've been told bas datang kul 5.30 ptg tp kul 6.30 ptg bru datang! Mmg kteorg tension la sbb pakcik bas tu buat kerek dgn kteorg. Rase nak cepuk je tp sbb kesabaran ni tggi (bajet je), kteorg just soh dye cepat. Bayangknlah, dari 5.30 tggu... dengan lapar and penat, igt nk gi awal so kteorg leh dgr ceramah tp hampeh. Lps tu gerak la g masjid...
SEJUK BTL DLM BAS sbb smlm hujan.
Kteorg sampai sne trus duduk kat meja makan yg d'sediakn. Untk pe lg? berbuka la =) Mmg betul la,
Allah bagi 2 kegembiraan pada hamba-Nya yang puase iaitu;
1) Kegembiraan melihat muka
Allah diakhirat
2) Kegembiraan ketika berbuka
I know, most of you knew about this but still, some of my friends yang know nothing terkial-kial la cari kegembiraan nih. Sedih sedih... (
Nad, I x refer benda ni kat you ye? hehehe). The best thing is, dah la hujan semalam, dalam bas sejuk sampai tau leh rase kaki nih. Masuk je masjid, perghhhh, menggigil. Sebab ade aircond dh... mmg ngam dgn keadaan lah xD
Alhamdulillah, yesterday sume went dengan baik. Mahu kerana diri sendiri and mahu kerana Allah~ amin =)
p/s: tonight, berbuka dengan abg2 and adek2 dekat Alamanda! alhamdulillah <3
Labels: Islam, School